Stilte

3 december 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

De afgelopen week was het heel stil op stage. Op maandag waren er ongeveer 40 kinderen op school en de rest van de week waren er geen kinderen, behalve af en toe een paar jongens die kwamen voetballen. Ik had wel verwacht dat er na de examens weinig kinderen zouden komen, maar dat er geen enkel kind zou komen had ik niet zien aankomen. Zonder de kinderen is het leven uit de school en ik werd er best wel een beetje verdrietig van.

Deze week hebben we dan ook vooral gewerkt aan de trappen. Daarnaast hebben we dossiers geschreven over de kinderen waarmee we hebben gewerkt, om te zorgen dat volgende stagiaires niet van voren af aan hoeven te beginnen. Een paar weken geleden hebben de kinderen schoolfoto's laten maken en deze foto's mochten wij ook hebben, wat super goed uitkomt voor onze dossiers. Daarnaast vind ik het ook gewoon heel leuk om die foto's te hebben!

Afgelopen woensdag zijn Tessa, Manouk en ik gezellig wezen lunchen uit stage. Terwijl het in Nederland koud was, zaten wij lekker in de zon en moesten we ons insmeren om niet te verbranden. Wat hebben we het zwaar.. Ook had ik woensdag mijn beoordeling van stage. Deze was heel positief en ik kan straks ook zeker met een voldaan gevoel terug gaan naar Nederland.

Vrijdagavond zijn we naar de talentenshow geweest van Vistarus. Dit is de opvang waar ik in oktober 3 dagen heb geholpen. Elke keer verbaas ik me er weer over hoeveel ritmegevoel de kinderen hier hebben! Veel kinderen kunnen hier goed dansen en zingen en zijn ook niet bang om dat te laten zien.

Gisteravond was het afscheidsfeest van Matthijs. Na een jaar in Zuid-Afrika te zijn geweest, gaat hij naar huis. Het feest was heel gezellig!

Ik vind het zo gek dat het nu al december is. Aankomende week is het alweer mijn laatste week op stage en dat vind ik helemaal niet leuk.. Het moment dat ik terug ga naar Nederland komt nu wel heel dichtbij en daarover heb ik gemengde gevoelens.

Tot volgende week!

Liefs,