Weer thuis

27 december 2017 - Elspeet, Nederland

Afgelopen donderdag ben ik weer in Nederland aangekomen, na precies 16 weken van huis te zijn geweest. Mijn 3 vluchten verliepen allemaal prima, al had mijn vlucht van Frankfurt naar Schiphol bijna 2 uur vertraging door de mist in Nederland. Op het moment dat mijn vliegtuig uit Port Elizabeth vertrok, voelde ik me een beetje verdrietig. Dit hele avontuur was al zolang een droom van me en ik ben bijna een jaar bezig geweest om het allemaal te regelen, en nu is het alweer voorbij.. Op het moment dat ik lande in Schiphol was dit gevoel helemaal weg en kon ik niet wachten om iedereen weer te zien. Op Schiphol stonden papa, mama, Amber, Ricardo en Koda op me te wachten en toen we in Elspeet te straat in reden, hing bij een aantal buren de Nederlandse vlag uit!

Nu ben ik weer thuis en voelt het eigenlijk alsof ik al die tijd niet weg ben geweest. Ik had verwacht dat ik een omgekeerde cultuurshock zou krijgen, maar die heb ik tot nu toe niet gehad.

Tijdens de kerst heb ik heel erg genoten, maar toch vroeg ik me meerdere keren af hoe het zou gaan met 'mijn' kinderen in Zuid-Afrika. Ze zullen nog wel een poos in mijn hoofd blijven zitten, denk ik..

Deze 4 maanden in Zuid-Afrika waren echt geweldig. Natuurlijk had ik af en toe momenten dat ik er even klaar mee was, maar toch had ik het niet willen missen!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog!

Liefs,
Wendy

1. Sharon Louwskitter:
    27 december 2017
    Enjoy the time at home Wendy I will miss our talks and laughs Hope to see you again on South African soil Love from your South African mom 😘